Prekės
Akcijos

Naujienos

Iššūkiai prekybos rinkoje verčia prekybininkus ieškoti išskirtinumų: užpildo pelningiausią lentyną

2017 12 21

Per kelis mėnesius veiklos UAB „Osama“ naujai pradėtos taikyti išmanios lentynų priežiūros pagalba klientų pardavimus jau padidino dešimtimis procentų. Naujų darbo metodų ieškoti distributorius skatina iššūkiai rinkoje: naujo rinkos žaidėjo „Lidl“ pasirodymas, alkoholio įstatymo ribojimai, produktų skirtų mokykloms ribojimai, mažėjanti perkamoji galia ir didėjantys atlyginimai. 
„Perėjusi eilę pokyčių, išsiplėtusi į Latviją, įmonė šiandien savo klientams siūlo unikalią mūsų šalyje ir užsienyje paslaugą - išmanią lentynų priežiūrą, kurią vadiname OMS. Jos esmė yra tai, kad kliento prekių kiekis, išdėstymas, perkamumas parduotuvių lentynose persikelia į sudėtingą analitinę programą kliento kompiuteryje. Savo ruožtu, ši programa siūlo palankius sprendimus: dažniau papildyti ar perdėlioti prekes. Paprastai tiekėjai neturi tokio patogumo ir tik spėlioja apie savo prekių perkamumą“, - teigia UAB „Osama“ bendrasavininkis Darius Putna. 
Leidžia formuoti pelningiausią lentyną
Didžiųjų prekybos tinklų kategorijų valdytojai jau seniai žino, ko nori, iš ko daugiausiai uždirba. Jie taip pat žino, kad vartotojai visur, įskaitant ir kaimo vietoves, vis atidžiau žiūri į sudėtį ir nori sveikų produktų. Sprendimai, kai sumažinama prekės pakuotė ar kokių nors medžiagų kiekis, pasiteisina tik trumpuoju laikotarpiu, nes vartotojas skaito ir sudėtį, ir žiūri į kilogramo kainą. Į visas šias tendencijas verta atkreipti dėmesį visiems prekybininkams.
Išmanios lentynų priežiūros dėka lentynose visada yra ne per daug ir ne per mažai prekių, o perkamiausios užima deramą padėtį. Taip yra todėl, kad naujoji programa siūlo ilgalaikę analizę planavimui bei, jeigu lentynoje netvarka, klientas iškart informuojamas.
Naudinga gamintojams
Investicija į naują distributorių darbo metodą bei projekto diegimas buvo nemenkas iššūkis tiek kompanijos savininkams, tiek su projektu dirbantiems darbuotojams. Tačiau, pasak, D. Putnos, naujoji paslauga užtikrina operatyvų reagavimą į trūkumus ar klaidas planogramose, mat, leidžia visos rinkos lentynas matyti nuotoliniu būdu bei  atlikti nuolatinę lentynų analizę. Tai  užtikrina skaidrias sąlygas tiek darbuotojams, tiek gamintojams bei mažmeninkams. 
Varškės sūrelius gaminančios UAB „Uriga“ komercijos direktorius Aldas Matusevicius teigia, kad pradėjęs naudoti šią paslaugą iškart pamatė prekių trūkumą lentynose, tuo pačiu – didesnių pardavimų galimybę. Pasak jo, išsprendus šią situaciją iškart padidėjo pardavimai, o tai naudinga tiek gamintojui, tiek mažmenininkui. 
„Tai naujovė rinkoje, nes  operatyviai, realiu laiku, gali matyti prekių išdėstymo tvarką parduotuvėse, kontroliuoti akcijų išpildymą bei pakankamai paprastai paskaičiuoti potencialą rinkoje“, - teigia OMS besinaudojančių „Birštono mineralinių vandenų“ komercijos direktorius Robertas Šnaras.
Apyvarta stabiliai auga: užgrūdino krizės
„Esame viena iš nedaugelio lietuviško kapitalo įmonių, sėkmingai gyvuojančių rinkoje 20 metų. Pradėję nuo prekybos plastikiniais maišeliais, šiandien užisiimame distribucija. Per veiklos metus atlaikėme dvi krizes - 1998 ir 2008 metais. Šios krizės išmokė, kad įmonės stuburas yra žmonės. Manau, pavyko išsilaikyti dėl to, kad rūpinomės žmonėmis ir investavome į jų mokymąsi.  
Taip išmokome efektyviau panaudoti resursus, nukreipti pastangas tinkama linkme. Apskritai, kasdieninio vartojimo prekių rinkoje iššūkių gausu kiekvieną dieną. Čia konkurencija yra labai didelė, vartotojai išlepinti, o rinka - perpildyta. 
Kai kurie rinkos žaidėjai per tuos metus neatlaikė rinkos pokyčių, pritrūko žinių, patirties, tuo tarpu „Osama“ kiekvienais metais stabiliai augo“, - pasakoja D. Putna Remiantis bendrovės duomenimis, UAB „Osama“ apyvarta šių metų pirmąjį pusmetį siekė 20,36 mln. Eur. Įmonės apyvarta 2016 metais buvo 39,18 mln. Eur, 2015 metais - 36,82 mln. Eur, 2014 m. - 34,83 mln. Eur.